Vienas įdomus būdas taupyti - tai.. laiko taupymas. Retai pasvarstome, kokį poveikį mūsų finansams padarytų tiesiog efektyvesnis darbas. Pateikiame kelis patarimus, kaip savo darbą padaryti efektyvesniu ir taip pataisyti savo finansinę padėtį - juk efektyviau dirbdami ir nešvaistydami laiko niekams, turėsite ir daugiau pinigų.
1. Sek savo darbus - ką veiki visą dieną, kur labiau užtrunki ar kur mažiau. Tai duoda du pliusus - ne tik žinosi, kur reikia labiau pasistengti, bet ir net užsimanysi viską daryti greičiau - kodėl gi ne? Praleistą laiką žymėtis gali užrašų knygutėse ar net tam skirtose programose, pavyzdžiui: www.toggl.com bei kitose.
2. Neatidėliok darbų. Vietoje kavos puodelio paruošimo belaukiant skambučio, geriau atlik paprastą darbelį kaip el. pašto skaitymas ir pan. Tokie maži niekniekiai susikaupia ir vieną dieną tiesiog išvarys iš proto. Kitas atvejis su nemaloniais darbais - ar kartais taip nenutinka, kad imi vilkinti nesmagių darbų pradžią? Bėda ta, kad ankščiau ar vėliau juos pradėti teks, tad geriau griebti jautį už ragų ir imti tokius nesmagius darbus daryti kol jie neėmė "degti".
3. Išmok sakyti "NE". Dažnai nutinka taip, kad ir kiti sumano atsikratyti nesmagių ar nuobodžių darbų ir nori juos tau užkrauti. Kuomet įpranti sekti savo paties darbus, jau net ne dieną ar kelias į prieky žinai, ką turėsi veikti, tad labai netikėtam darbui gali tiesiog atsakyti "šiuo metu laiko neturiu, galiu padaryti nebent tą ir tą dieną.." Jei tas darbas nėra skubus (o ir pareigybė darbe nereikalauja paklusnumo kaip diktatūroje), jį nesunkiai galima atidėti.
TAUPYK NE TIK LAIKĄ, BET IR PALŪKANAS UŽ GREITUOSIUS KREDITUS! DAUGIAU ČIA!
4. Dažnas pasigiria, kaip puikiai gali susidoroti su keliais darbais vienu metu (angl. k. "multitasking"), tačiau realybė yra kiek kitokia - mes visi esam žmonės ir vienu metu galime daryti tik vieną dalyką (visais 100%!). Tuomet, kai giriesi sugebėdamas daryti kelis dalykus vienu metu, išties dažnai tiesiog greitai kaitalioji savo dėmesį nuo vieno veiksmo prie kito (angl. k. "switchtasking"). Atrodytų anokia bėda? Deja, nieko nepadarysi taip gerai, kaip pilnai susikaupęs (pakartosiu, visais 100%!), nes kaitaliodamas darbus vietoje pilno susikaupimo ties vienu darbu, kartu truputėlį galvosi apie kitą, perėjęs prie kito - vėl apie pirmąjį ir taip tavo susikaupimas mažės. Nėra kalbos apie 100%, greičiau kokius 70-80%, jei jau taip puikiai sugebi "multitaskinti".
5. Nusistatyk darbų prioritetus - standartinis darbų įvertinimas - "Skubu / Neskubu ir Svarbu / Nesvarbu". Turėsi 4 darbų variantus: 1. svarbus ir skubus / 2. svarbus, bet neskubus / 3. nesvarbus, bet skubus / 4. nesvarbus ir neskubus. Pirmosios grupės darbų neturėtum turėti - tokie darbai tik dega. Jei šį darbą tau duoda kas kitas - taip, deja, teks jį paskubom atlikti. Pats niekada neleisk tokiems darbams atsirasti - juk 1 grupė - tai užvėlinti (prisimeni punktą 2..?) 2 grupės darbai. Dažniausiai savo laiką reiktų taip ir planuoti - pirmiausia atliekami darbai 1, tada - 2-3, 4 galima palaikyti ilgiau.
Tai štai tokie patarimai norintiems taupyti. Įsidėmėk juos ir taikyk - piniginė neplonės, o tik storės.
Atsiliepimai (0)